Menu

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

A Better, Faster Way Than Wheatpasting

Discussion in 'Tools and tips' started by MrCzar, Apr 16, 2005.

Share This Page

  1. MrCzar

    MrCzar Senior Member

    • Messages: 268
    • Likes Received: 0
    I searched the forums and noticed that there is no metion of this product at all.

    [Broken External Image]:http://www.vernk.com/images/Starfire/BodyTubes/Super77Spray_LowRes.jpg


    This shit is insane! You get enough to cover 255 sq ft and it's in a portable can! I heard about it on 12 oz but didn't give much though about it until I tried it out. The pull strength once fully dry is almost the same than wheatpaste. The only disavantage is it has a 75% VOC, wheatpaste has none. This is a much better solution for thoose who want even, mess free pasteups.
     
  2. sika_2002

    sika_2002 Elite Member

    • Messages: 5,957
    • Likes Received: 0
    i got some at home but i never used it, any good
     
  3. vegimite on toast

    vegimite on toast Elite Member

    • Messages: 4,625
    • Likes Received: 0
    Thanks ofr the nose news neighbour, i might try that one time.
     
  4. aCId II nz

    aCId II nz Elite Member

    • Messages: 809
    • Likes Received: 0
    "This shit is insane!"-MrCzar
    ;)
     
  5. nukone

    nukone Senior Member

    • Messages: 421
    • Likes Received: 0
    problem is its FUCKIN expensive
     
  6. pSYKAOz

    pSYKAOz Elite Member

    • Messages: 10,044
    • Likes Received: 0
    nah man spray adhesive is like what 5$? plusu can rack them...

    they have these lil mini 125g cans by excel.. those are retardedly easy to rack and are cool if youre jsut gonna be putting up stickers with normal paper... u spray the surface, let a dry a few seconds so it doesnt make youre ink on the paper run, glue youre paper on then put a light coating of spray over it all so its more waterproof
     
  7. choke

    choke Senior Member

    • Messages: 151
    • Likes Received: 0
    i always get cauht racking shit how u do it
     
  8. Ume

    Ume Moderator

    • Messages: 3,429
    • Likes Received: 0
    ahahahhahahahahahahahahahahahhahahaha
     
  9. DROZDHCRUE

    DROZDHCRUE Senior Member

    • Messages: 499
    • Likes Received: 0
  10. oblong

    oblong Elite Member

    • Messages: 2,966
    • Likes Received: 0
    that shit is 10 bucks a can and your not the first guy to figure it our, i have 3 cans of that shit laying around in my room right now its not the greatest thing it mayh be easier but wheatpasting or wallpaper glue kills it
     
  11. GeSuS_KRiST

    GeSuS_KRiST Moderator

    • Messages: 19,725
    • Likes Received: 1
    if gets alot of talk in the sticker thread...
     
  12. yuki

    yuki Elite Member

    • Messages: 966
    • Likes Received: 0
    I use super 77 to mount my projects for school. I don't know about using it for wheatpasting, but the shit is rock solid.
     
  13. MrCzar

    MrCzar Senior Member

    • Messages: 268
    • Likes Received: 0
    You get a lot for what you pay for. It's especially great when you put a pink dot on it. Massively quick coverage. I can do a whole pus station park bench ad (64" X 22"), in under 4 seconds. Hella lot faster than wheatpaste.
     
  14. MrCzar

    MrCzar Senior Member

    • Messages: 268
    • Likes Received: 0
    Thats a matter of opinion. Using super 77, it's dry and near wheatpaste pull strength in around 5 mins max. Wheatpaste takes hours upon hours to dry. And you know I got you there.
     
  15. ares

    ares Elite Member

    • Messages: 1,772
    • Likes Received: 0
    Have you actually used any of it? I've tried super 77 on mulitple occasions and every poster I've used it on has been down the next day, so I kind of gave up on the stuff. But yeah, its deffintly more convienent than wheatpaste.
     
  16. nukone

    nukone Senior Member

    • Messages: 421
    • Likes Received: 0
    in art shops here the most expensive can was 3m stuff at £25
    and its not rackable

    but this dude i know goes to this posh ass rich school and he got me a can a while bak

    its alright but
    wheatpaste is just sooo soo easy to make
     
  17. bigbomba'

    bigbomba' Elite Member

    • Messages: 1,847
    • Likes Received: 0
    Dudes everything is rackable you jsut need to have enough balls to take it! And if you always get caught racking....stop racking! or get better
     
  18. MrCzar

    MrCzar Senior Member

    • Messages: 268
    • Likes Received: 0
    You have to double spray, the surface and the poster. Some surfaces though it just doesnt work on and can be easily peeled off.
     
  19. seckzoner

    seckzoner Elite Member

    • Messages: 639
    • Likes Received: 0
    hey man, you cant get quality if you're cutting corners and rushing.
     
  20. nukone

    nukone Senior Member

    • Messages: 421
    • Likes Received: 0
    :lol:
    hhaahahaha thats stupid
    no way everything is rackable
    it is in a LOCKED case behind the counter
    to get to is i would keys and i would need to become invisable to sneak behind it when noone was looking