Menu

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

ironlak vs. montana?

Discussion in 'Tools and tips' started by 3ksta...c, Oct 8, 2009.

Share This Page

  1. tattooyou516

    tattooyou516 Banned

    • Messages: 4
    • Likes Received: 0
    Ironlak store

    Ironlak paint shop coming soon to long island...call (347)254-2988 for questions
     
  2. weakfingers

    weakfingers Elite Member

    • Messages: 1,268
    • Likes Received: 0
    I just got the chance to try ironlak. But theres so comparison, two diffrent paints, two diffrent pressures and diffrent colours. Just paint with both, why limit yourself yaknow?
     
  3. beads0129

    beads0129 Guest

    Hi115

    You cannot control the weather, but you can change your mood. _____________________Loose beads
     
  4. sodi

    sodi Senior Member

    • Messages: 159
    • Likes Received: 0
    Ironlak is the bomb, haha get it?
     
  5. zennegen

    zennegen Banned

    • Messages: 1,750
    • Likes Received: 0
    lol, because most people don't have money to buy both.
     
  6. FrEEk_nine-o-fizzle

    FrEEk_nine-o-fizzle Elite Member

    • Messages: 1,070
    • Likes Received: 6
    IRONLAK SMELLS LIKE SHIT! while montana gold smells like candy.
    other than that tho ironlak is the better paint hands down
     
  7. kasher_one

    kasher_one Elite Member

    • Messages: 852
    • Likes Received: 8
    ^^
    na i think montana hardcore haves to be my fav along wit black line..the only ironlak i use tall tar black cans
     
  8. zennegen

    zennegen Banned

    • Messages: 1,750
    • Likes Received: 0
    i wanna try out that tar black lak. as for montana, it sucks cause they dont come with caps, but the lines are generally cleaner. but lak is better for piecing.
     
  9. MekMoney

    MekMoney Moderator

    • Messages: 507
    • Likes Received: 0
    I don't know where you get your paint from but when i get montana it always comes with caps...tan caps on the gold, german outlines on black and german 3's on 94. You're getting ripped off homie.

    I think MTN 94 is better than any paint out at the moment. Lak is ok but the cans are always fucked up and the pressure is inconsistant...it also doesn't cover as good as 94 or hardcore. Not saying its shit paint but there are better products out there...the only good thing about lak is the price but i'm sure it will go up soon.
     
    Last edited: Feb 3, 2010
  10. MekMoney

    MekMoney Moderator

    • Messages: 507
    • Likes Received: 0
    I think this thread is kind of destined to fail. If everyone liked one brand of paint than there would be only one paint company. Life is about options...every likes what they are gonna like. Its the end result that makes the difference anyway.
     
  11. ViniVidiVici

    ViniVidiVici Senior Member

    • Messages: 202
    • Likes Received: 0
    I have to go with MTN, I haven't tried Ironlak that much really though, so I'm not gonna start claiming that MTN is the best paint in the whole world or anything. But where the hell are all of you buying your MTN that it's costing you 8.50 or whatever a can?!?! that's ridiculous. I'm about to but 29 cans for 161 dollars, shipping and all included. that's 5.50...
     
  12. eL.kORE.ONE

    eL.kORE.ONE Member

    • Messages: 10
    • Likes Received: 0
    i would say ironlak all the way homies...they are pretty much the same god damn thing man..
     
  13. jape-the-nape

    jape-the-nape Elite Member

    • Messages: 1,825
    • Likes Received: 0
    i would like to see someone try rock the exact piece twice with bothe brands,i think the difference would be clear..they bothe have theyre good qualitys and the outcome is great with either...but i think ironlak is just easier to use pressure wise,but thats just personal.i allways go for a different look using different brands of paint
     
  14. ViniVidiVici

    ViniVidiVici Senior Member

    • Messages: 202
    • Likes Received: 0
    Yeah I guess, it really is all personal choice. I mean it's all good, Ironlak and MTN, I wouldn't really care which I used... at least it's not Krylon haha.
     
  15. BLUNTEDROUNDTHACLOCK

    BLUNTEDROUNDTHACLOCK Banned

    • Messages: 430
    • Likes Received: 1
    who the fuck uses krylon who you seriously order the cans offline?
    but ironlak is dope as hell an cheapish
    works really nice...doesnt really drip at all
     
  16. ViniVidiVici

    ViniVidiVici Senior Member

    • Messages: 202
    • Likes Received: 0
    hahaha no man I wasn't saying I buy Krylon online hahahaha. I was talking about quality. it was a joke... well not really, cuz Krylon does suck.
     
  17. pilerskee

    pilerskee Senior Member

    • Messages: 100
    • Likes Received: 0
    if anyone here was using ironlaks in Aus in there first few years starting up and before they went to the states then that question would be a joke. Ironlaks have come a long way..but i think that i depends what your after, coverage..derr ironlaks, colour range..well your going to go for montanas. I get ironlaks cause im an aussie and thats what ive always used pretty much, i just miss there old smell :)
     
  18. Kayone707

    Kayone707 Moderator

    • Messages: 10,014
    • Likes Received: 31
    Ironlak hands down.
    Although i never tried the new MTN 94 cans.
     
  19. BLUNTEDROUNDTHACLOCK

    BLUNTEDROUNDTHACLOCK Banned

    • Messages: 430
    • Likes Received: 1
    I fuckin love the smell of ironlak shits like candy
     
  20. markingz.

    markingz. Banned

    • Messages: 908
    • Likes Received: 1
    haha, paint smells like shit man what you talkin bout