Menu

Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Markers

Discussion in 'Tools and tips' started by imported_newz12, May 2, 2004.

Share This Page

  1. noxi

    noxi Elite Member

    • Messages: 585
    • Likes Received: 1
    or just dont shake it hella hard. The reason why the paint or ink ends up in the cap is because it leaks through the valve and spills all over. Dont keep the nib pointing down or dont shake it hella hard or else all the paint will end up going into the cap.
     
  2. immoral

    immoral Elite Member

    • Messages: 1,023
    • Likes Received: 0
    With chrome, if stored tip up, you will see that the color pigments, especially thin in this case, will then sink to the bottom of the nib, and leave all of the oils and solvents in the mixture and have a clear writing marker. Not the desired writing ....

    I suggest storing the marker on it's side. And no, do not shake it like it is a baby you don't want to take care of, just give it a gentle jerk a few times like it's your junk.
     
  3. joker954

    joker954 Elite Member

    • Messages: 520
    • Likes Received: 0
    would a woodcraft filled with homeade ink be nice?
     
  4. BigBlueViolence

    BigBlueViolence Elite Member

    • Messages: 2,148
    • Likes Received: 0
  5. Raisedbywolves

    Raisedbywolves Senior Member

    • Messages: 68
    • Likes Received: 1
    i ordered a test pack off markal maybe two months ago and it finally came in the mail this morning. gaaaaahh i love streaks
    worth the ten minutes to order them
    http://www.markal.com/contSample.aspx
     
  6. Genghis Tron.

    Genghis Tron. Senior Member

    • Messages: 144
    • Likes Received: 0
  7. skull-e

    skull-e Elite Member

    • Messages: 1,087
    • Likes Received: 0
    For my company I put Rukko Movers

    Is this credible because they said upn verification, you package will be shipped...are they gonna do some kind of background check?
     
  8. Raisedbywolves

    Raisedbywolves Senior Member

    • Messages: 68
    • Likes Received: 1
    i really have no idea. they didnt call me or anything, but maybe they search for the company

    Oh and you can only get one of each option, I got a streak, a yellow paint marker ( Kinda just like a deco ) and the silver streak ( misleading name, its a metal marker, no use i can think of )
     
    Last edited: Apr 20, 2009
  9. noxi

    noxi Elite Member

    • Messages: 585
    • Likes Received: 1
    i jus put not applicable
     
  10. bountyhunter113

    bountyhunter113 Elite Member

    • Messages: 1,270
    • Likes Received: 0
    wdf, i never got that markal sample shit......i don't think they send to residential adresses now like most companies
     
  11. KireOne

    KireOne Senior Member

    • Messages: 463
    • Likes Received: 1
    just bought a Do 'em Dirty, just one to try one out, i usually stick with krink shit. I tried using it so much and nothing. the in barely gets to the tip, even when you squeeze it REALLY hard. fuck those markers
     
  12. BigBlueViolence

    BigBlueViolence Elite Member

    • Messages: 2,148
    • Likes Received: 0
    Markal sent shit to my house.
    Just make your business sound reputable,
    I don't think they actually check.
     
  13. HëRbN

    HëRbN Elite Member

    • Messages: 1,689
    • Likes Received: 17
    i said SBK Incorporated lol my old crew name plus incorporated
     
  14. boby678

    boby678 Member

    • Messages: 22
    • Likes Received: 0
    ded is the shit son,if you want drip just rip off the lil plastic thing under the nib, same thing for junobo
     
    Last edited: Apr 22, 2009
  15. PeeInTheShower

    PeeInTheShower Elite Member

    • Messages: 1,468
    • Likes Received: 1
    don't ever ever ever ever squeeze a marker/mop really hard. once i had a job interview and i was about twenty minutes early, went to catch a tag, wasn't flowin, and all of a sudden BOOM shit splatters all over the fucking place. sucked ass, had to buy a knock-off collared shirt from a walgreens. lolz.
     
  16. ReKoNe~!

    ReKoNe~! Banned

    • Messages: 239
    • Likes Received: 0
    i made some ink from acetone and broken up pens (60 pens and 2/3's cup of acetone)
    its really good but the mop i put it in turned into a bag (the acetone made the pastic really weak, but i was expecting it) but now i have no clue what to put it into, i dont really wanna put it in a marker so im wondering what kinda mop i could put it in (i only rack my supplies so 0ink or something wont be applicable) but if you know of a good marker ill take any info, im also wondering if i should even bother adding dot3 or anything else, thanks
     
  17. H3TT1NG3R

    H3TT1NG3R Elite Member

    • Messages: 2,567
    • Likes Received: 1
    put it in a zig 2 way glue, its PP plastic, and wont melt
     
  18. ReKoNe~!

    ReKoNe~! Banned

    • Messages: 239
    • Likes Received: 0
    really? dope, do you know anything i should add to the ink? its already very opaque
     
  19. H3TT1NG3R

    H3TT1NG3R Elite Member

    • Messages: 2,567
    • Likes Received: 1
    nah it should be good as long as its opaque
     
  20. tiny tim

    tiny tim Senior Member

    • Messages: 424
    • Likes Received: 0
    well you could add some dot3. about9 drops, itd help quite a bit id say. just that tho to keep it simple. as you kno it fades like hell tho,so you might wanna throw in some lamp black if your planning on using it for outside spots